PRISER
Alla priser visas inklusive 25% moms. I kundvagnen har du möjligheten att se priser både med och utan moms.
Alla våra betalningar går via Klarna. Detta är någonting du godkänner automatiskt när du lägger din beställning i vår butik. För frågor kring underlag, kvitton och betalningar hänvisar vi till Klarnas egen kundtjänst. Vid behov av momsspecificerat underlag till bokföringen: kombinera betalningsinstruktionerna ni fått av Klarna med orderspecifikationen ni fått från oss vid beställning. Dessa två i kombination ger ett giltigt bokföringsunderlag.
FRAKT
Leverans sker alltid med DHL. DHL Service Point (privat) är fraktfritt vid köp över 1495:-. Paket ligger kvar max 14 dagar hos ditt lokala ombud. I förekommande fall aviseras ditt paket med SMS om du angivit mobilnummer. Det är ditt eget ansvar som kund att se till att de uppgifter du lämnar till oss vid beställning är korrekt. Om telefonnummer, adress eller e-post är felaktiga så tar Ljusgiganten inte ansvar för de konsekvenser/leveransproblem som orsakas av detta. Beställningar med ett ordervärde under 795:- debiteras med en fraktavgift på 199 kr. Beställningar med ett ordervärde under 1495:- debiteras med en fraktavgift på 99 kr. Outhämtat paket debiteras alltid 349 kr.
Boxadress är ej en giltig leveransadress. Eventuell adressändring som sker efter att paketet packats debiteras en kostnad på 205 kr av DHL. Denna kostnad debiteras via oss.
För leverans utanför Sverige tillkommer extra fraktkostnad. Kontakta vår kundtjänst för exakta priser.
Vid Paket leverans (företagsleverans) avser körning fram till dörren och signerad överlämning. Det är upp till dig som kund att se till att vara på plats vid leverans eller ha en tecknad fullmakt som avser lossningsavtal. Vid företagsleverans där person ej är på plats (så kallad bommad körning) så kan en avgift komma att tas ut från Ljusgiganten. Denna står du som kund för.
För mindre företag så kan DHL Service Point eller upphämtning på terminal vara ett bra alternativ.
LEVERANSTID Lagervara levereras normalt inom 1-3 vardagar. Detta förutsätter områden med daglig utkörning. Vi reserverar oss för områden där DHL har specifika dagar för utkörning. Inkommande order före kl. 13.00 (vardagar) skickas normalt samma dag. Om leverans ej kan ske senast inom 14 dagar meddelar vi dig detta och köpet kan då till fullo hävas om så önskas. Köpet kan ej hävas vid specialbeställningar. Till dessa räknas produkter som ej finns i webbutikens sortiment.
GARANTIER - FÖR ALLA! Om ej annat framgår i produktbeskrivningen lämnar vi följande funktionsgarantier: Minst ett år för samtliga produkter. Gäller normalt bruk i för produkten avsedd miljö. Konsument & Distansköplagen tillämpas samt ARN efterföljes. Samtliga garantier gäller från utställt fakturadatum. Kontakta oss vid fel på produkt inom garantiperioden. Produkten måste kunna identifieras med hjälp av en streckkod om en eventuell reklamationen ska kunna genomföras.
Bifoga kvitto eller orderunderlag tillsammans med vår följesedel Reklamation-Retur. Vår funktionsgaranti innebär att om en eller flera dioder slocknar inom garantitiden så repareras produkten alternativt byts ut.
ÅNGERRÄTT - FÖR ALLA!
Vi erbjuder 30 dagar returrätt. Du har rätt till ångerrätt/byte/retur inom 30 dagar efter leverans. Du har rätt att öppna förpackning och testa produkten. Produkter som har monterats eller på annat sätt innehar åverkan kan komma att nekas eller prisreduceras. Varan måste vara återförsäljningsbar. Originalkartongen för returnerad vara måste vara intakt. Du får ej klistra fraktsedeln direkt på originalkartongen utan måste använda dig av en ytterkartong. Vid defekt originalkartong kan vi komma att neka returen. Kontakta oss gärna för rådgivning innan eventuell retur. Vi löser ej ut postförskott. Ej Bussgods. Återbetalning sker inom 5 vardagar. Observera att öppet köp/retur inte omfattar våra lysrör och verkstadsvagnar.
Viktigast för oss är att du är nöjd med det du köpt. Vi erbjuder därmed alltid öppet köp/ångerrätt i 30 dagar. Vårt enda villkor är att varan kommer tillbaka till oss i det skick som du fick den samt att du kontaktar vår kundtjänst via e-post och anmäler din retur inom 30 dagar.
- Mejla info@ljusgiganten.se och beställ Paketavi Retur (Ha gärna ditt ordernummer tillgängligt)
- Skriv ut och bifoga vår fraktsedel (Våra retursedlar är giltiga i 7-10 dagar och behöver användas under denna tidsram).
- Gå till närmaste DHL-ombud eller Företagscenter med förpackningen, helst samma som varorna kom i. Paket ombuden har vanligtvis en plastficka för avin. Begär alltid kvitto på inlämnat paket.
Se returadress ovan om du av någon anledning vill returnera på annat sätt till egen kostnad. Vid retur av paket utan att först ha kontaktat kundtjänst så tar Ljusgiganten ej ansvar för paketet. Om någonting händer på vägen (paketet försvinner etc.) så ligger detta ansvar på kunden och kommer ej kompenseras av Ljusgiganten. Vid retur debiteras en kostnad på 279 kr inkl moms för att täcka våra kostnader. Returkostnaden är per kolli och kan komma att ändras beroende på vikt/storlek. Övrig faktura makuleras efter att produkten kontrollerats och returneras i oförändrat skick.
Vid önskan om retur av ett paket (exempelvis extraljuspaket) ska hela paketet returneras. Vi stödjer ej returer för enstaka produkter. Det är ej möjligt för kund att returnera valda delar av ett paket och sedan få ersättning i form av styckpris.
Vid retur av CCI-dosa betalas mellanskillnad tillbaka minus kostnaden för retur som generellt ligger på 179 kr inkl. moms. Värde på returnerad artikel minimum 300:- inkl moms.
När en vara ska returneras så är det alltid upp till dig som kund att kontakta Klarna och pausa din faktura. Eventuella påminnelseavgifter till följd av att det görs för sent står ej Ljusgiganten för.
Du loggar in via Klarnas app eller på www.klarna.com/se för att pausa din faktura.
Behöver du returnera hela din order och har valt faktura som betalsätt så kommer fakturan makuleras. Väljer du att returnera delar av din order så kommer fakturan att uppdateras när returen är behandlad och mottagen. Har du redan betalat fakturan så behöver du kontakta Klarna för återbetalning. Vid kortbetalning eller banköverföring så återbetalas pengarna till samma konto som debiterades vid köpet.
Alla våra återbetalningar sker via Klarna. Från det att returen har hanterats hos oss så tar det generellt mellan 3-5 bankdagar innan du kan se dina pengar på kontot igen. Har vi påbörjat en återbetalning för dig och du efter 5 bankdagar fortfarande inte mottagit dina pengar så ber vi er kontakta Klarnas kundtjänst. Detta då vi ej kan hantera ärendet vidare på grund av GDPR.
Klarna kundtjänst: 08 – 120 120 10
E-post: kund@klarna.se
Vid byte av produkt (exempelvis byte av ljusbild), så gäller samma regler som vid retur: produkten ska vara i oförändrat skick och utan att ha blivit monterad. Om du dock väljer att sedan returnera den bytta varan så kommer vi debitera en returkostnad x 2 som avser både bytet samt returen.
REKLAMATION
Konsumentköplagen medger reklamationsrätt inom 3 år från inköp. Reklamationsrätt skall dock ej förväxlas med garanti (särskilt inte vad gäller förbrukningsartiklar). Kontaktuppgifter finner du under Kontakt. Vi begär alltid underlag i form av bilder eller video vid en reklamation. Tiden för hantering av ett reklamationsärende ligger normalt inom 7 arbetsdagar.
BETALNINGSALTERNATIV
Klarna Checkout
Välj att betala med Faktura, Delbetalning, Bankkort eller Bankkonto. Läs mer på www.klarna.se
Klarna Företag
Vi erbjuder 30 dagars faktura för företag. Ordern kan endast skickas till företagets registrerade adress. Om du önskar leverans till annan adress, vänligen ring kundtjänst på 031-387 53 00 eller skicka ett meddelande genom att klicka på "Kontakta oss" längst upp till höger i butiken.
Kundkonto
Ett kundkonto aktiveras av oss efter kreditkontroll. Gäller endast till återförsäljare, förvaltning eller företag med avtal.
Kontakta oss före köp vid behov av kundkonto. Betalningsvillkor 30 dagar. Dröjsmålsränta 8%. Påminnelseavgift 60:- inkl moms. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.
SKYDD AV PERSONUPPGIFTER
I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Mer konkret innebär detta att din beställning lagras i vår webbutik och/eller i vår egen server. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice. Vi försäkrar att vi inte kommer att sälja eller överlåta några personuppgifter.
UNDER 18 ÅR
Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att beställa från oss.
TRANSPORTSKADA
Anmälan av dold skada ska göras inom sju (7) kalenderdygn från leveransdatum till info@ljusgiganten.se. Synlig skada ska noteras omedelbart vid godsets mottagande, på kvittens eller i handdatorn och därefter reklameras direkt till DHL samt info@ljusgiganten.se.
FÖRBEHÅLL
Vi friskriver oss allt ansvar beträffande eventuella legala förhinder eller förordningar, nuvarande eller framtida beträffande försålda produkter. All information på hemsida respektive manualer är vägledande och det åligger installatören att på eget ansvar eventuellt anpassa produkten eller fordonets eventuella särskilda konstruktion för kompatibilitet. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på hemsidan. Vissa fordon kan ha speciella fästen eller hållare för lamporna då viss modifiering kan krävas. Säljaren kan ej lastas för felaktig hantering eller egna åtgärder vidtagna i samband med köp, installation eller bruk. Vid tveksamhet bör en fackman anlitas för installation. Sådan kostnad är exklusivt din egen.
LJUSGIGANTEN.SE - INCOM AB
556850-1596
Ring oss på 031-387 53 00 om du har några frågor eller funderingar!
Vår kundtjänst finns tillgänglig via e-post alla vardagar kl. 8.00-19.00. Våra telefontider är 09.00-15.00
Vi besvarar e-post vardagar inom 24 timmar.
Fri frakt över 1495:- 30 dagars öppet köp!